Voor de geïnteresseerden: mijn trainingsschema P90x & Insanity

Ik heb besloten mijn gecombineerde trainingsschema online te zetten. Ik houd niet van rond slingerende papiertjes en zo kan ik zelf het elke dag online even nakijken welke oefeningen ik moet doen. Ik volg het ‘lean’ schema van P90x de eerste drie maanden. Ik heb voor nu eerst de 1e maand training online gegooid. Ik heb al 10 dagen P90x erop zitten maar ik begin vandaag overnieuw met het gecombineerde schema.

  • Dag 1: P90x Core Synergistics
  • Dag 2: Insanity Plyometric Cardio Circuit
  • Dag 3: P90x Cardio X
  • Dag 4: Insanity Cardio Power & Resistance
  • Dag 5:  P90x Schouders & Arms and Ab Ripper X
  • Dag 6: Insanity Cardio Recovery
  • Dag 7: P90x Stretch
  • Dag 8: Insanity Pure Cardio
  • Dag 9: P90x Yoga X
  • Dag 10: Insanity Plyometric Cardio Circuit
  • Dag 11: P90x Legs and Back & Ab Ripper X
  • Dag 12: Insanity Cardio Power & Resistance
  • Dag 13: P90x Kenpo X
  • Dag 14: Insanity Pure Cardio
  • Dag 15: P90x Strech
  • Dag 16: Insanity Cardio Circuit
  • Dag 17: P90x  Core Synergistics
  • Dag 18: Insanity Cardio Recovery
  • Dag 19: P90x Cardio X
  • Dag 20: Insanity Cardio Power & Resistance
  • Dag 21: P90x Schouders & Arms and Ab Ripper X
  • Dag 22: P90x Yoga X
  • Dag 23: Insanity Pure Cardio & Cardio Abs
  • Dag 24: P90x Legs and Back & Ab Ripper X
  • Dag 25: Insanity Cardio Circuit
  • Dag 26: P90x Kenpo X
  • Dag 27: Insanity Pure Cardio & Cardio Abs
  • Dag 28: P90x Strech
  • Dag 29: Insanity Cardio Power & Resistance
  • Dag 30: P90x Core Synergistics
25 comments

    1. De dagen dat er ”strech” staat is van P90x een oefening die je kan doen op de dag dat je moet rusten. Hoeft niet maar mag. Om de zes dagen dus. Misschien kan je hem nog herinneren? Dat is een work out zonder cardio en spiertraining (heet het dan nog wel een work out??).

  1. Hi, ik was vandaag toevallig op zoek naar nieuwe trainingsprogramma’s en stuitte op jouw blog. Je schrijft heel leuk en hebt interessante blogs. Nou wil ik zelf starten met het beachbody programma (zowel P90X als insanity) en ik vroeg me af of je toevallig weet waar de dvd te verkrijgen is. Ik ben zelf nog studerende en kan helaas niet teveel geld eraan uitgeven :( Heb jij misschien nog tips?
    Ik wens jou verder nog heel veel succes met je trainingen en zie je leuke blogs tegemoet.

    Groetjes,
    Tisch

    1. Ik heb dit geprobeerd, maar ik moest me eerst gratis registreren wilde ik de Utorrent downloaden. Daarna bleek dat ik mijn creditcardgegevens moest invoeren…die heb ik niet en een arme student wel ? Nog andere tips ? Ik wil heeeeeeel graag deze filmpjes, alle 12 !

      Groetjes

  2. Beste ammehoela

    Heb pas p90x gedownload en al begonnen,
    Zou het nog uitmaken in welke volgorde de trainingen doet.
    Bij mij begint hij met (Borst/rug) dan Polymatrics dan
    (schouders/armen)
    dan yoga dan (rug/benen) kenpo enz enz is dat bij jouw ook zo en moet ik gewoon elke dag 1 trainig doen 6x per week 3weken Lang 1 week rust, weer 3 weken week rust en dan 4 weken knallen.
    Want de trainigs schema die je moet printen om alles bij te houden zijn
    een beetje raar want bij de eerste training staat dan week 1en 2 en enz
    maar ik kan toch nooit 17 trainigen in 1 week doen?

    greatz Ard

    1. hoi Ard,

      Je moet het trainingsschema downloaden. Hierin staan de programma’s. De volgorde van de dvd’s moet je niet aanhouden anders ben je wel erg intensief aan het trainen haha. Ik zal eens kijken of ik dit schema hier kan neerzetten.

      Groetjes

      1. Ha ammehoela
        Ik heb die schema’s gevonden maar dat downloaden gaat niet
        echt. maar ik kom hier wel uit. alleen er zitten er een paar bij
        Dan ga je echt helemaal stuk. zou het een schande zijn als je af en
        toe afhaakt tijdens de training of is het een kwestie van kop houden
        en doorgaan.

        m.v.t Ard

      2. Hoi Ard,

        Hopelijk heb je wat aan de schema’s. Ik zou niet jezelf doodtrainen. Dat werkt juist ave rechts. Probeer (zoals ze in de video’s zeggen) om wel mee te doen maar op je eigen niveau. Je kan ook niet meteen alle oefeningen correct en de eerste weken is het beter als je alleen traint want je ziet er lachwekkend uit. Maar met de tijd wordt je sterker en kan je het wel volgen. Gewoon meedoen op jou tempo. Mocht het echt niet meer gaan dan stop je. Overbelasten is ook niet goed.

        De eerste week kan je amper lopen maar daarna (houd je de erge spierpijn, gelukkig maar want dat betekend dat je spieropbouw krijgt) maar vind je het niet erg meer en merk je dat het allemaal beter gaat.

        Groetjess

      3. Ha Ammehoela

        Je heb gelijk je moet je zelf niet filmen tenzij je in de prijzen wil
        komen bij funniest home video.
        Ik heb nu vakantie dus neem zo nu en dan wat langer rust en ik
        nuttig aardig wat proteiene shakes. Maar de spierpijn is lekker
        ben wel wat gewend

        Laterzz

  3. Goede dag,

    Ik wil heel graag wat aan mijn conditie doen. Nu zag ik dat er een pdf was neer gezet. Maar deze kan ik niet vinden. Ik heb wel begrepen dat het een zeer zware training is.

  4. Hoi Ammehoela, ik zag vanmiddag de filmpjes voor het eerst op Tel Sell…Insanity en mijn interesse was direct gewekt ! Maar om nou 119 euro voor wat dvdtjes uit te geven met mijn weinige inkomen…ben eerst op onderzoek uit gegaan en hier op jouw site beland…en lees ook nog dat ze te downloaden zijn. Dat ga ik morgen maar eens proberen ! Ben superbenieuwd ! Moet ik ze allemaal titel voor titel downloaden ? Staan ze ook op you tube ? (lijkt mij nog handiger) Ik ga je volgen hiero en misschien lees je mij te zijner tijd ook als het downloaden gelukt is en ik eraan begonnen ben.
    Groetjes, CrazyAlikeSun

    1. Hallo,

      Ze staan niet op youtube in zijn geheel. Elke film, is 1 training en duurt dus 60 a 90 min. Je kan de serie in zijn geheel downloaden bij de bekendere site’s. Gewoon zoeken op P90X Tony Horton of Insanity.

      Groetjes Ammehoela

      1. Hoi Ammehoela,

        Kan je me vertellen bij welke bekendere sites je de films van P90X Tony Horton hebt gezien of gedownload ? De Insanity heb ik gevonden en gedownload. Maar de eerste is moeilijker. Kan je me een tip geven ?

        Alvast bedankt,

        CrazyAlikeSun

      2. u torrent daar heb ik alles vandaan p90,p90m,p90x,p90+, p90x2 heb ik ook maar moet die filpjes omzetten naar een ander bestand oja insanity heb ik ook. als het nou niet lukt met downloaden, dan kan ik je helpen.
        Dan maak je wat geld over, dan koop ik een usb en stuur ik het op

    1. Je Multivitamine en andere supplementen kun je bij veel online sites kopen,
      Ik haal alles bij bodyenfitschop.nl die zijn goed en goedkoop en vooral lekker snel.

  5. Goedemiddag,
    Ik be nu een goede week bezig met p90x.
    Een ding heb ik er wel van geleerd is dat je er met de training alleen niet komt.
    Dit is maar 50% is van je doelstellingen halen.
    De andere 50% zal je uit je voeding moeten halen.
    Ik raad je aan om op beachbody.com te kijken hoe je jouw gratis schema maakt.
    Ook kun je hier een gratis coach krijgen die het programma al doorlopen heeft.

    Verder is het wel zo dat als je nooit of nauwelijks sport dit schema in een keer wel erg krachtig is.
    In dat geval zou ik zeker beginnen met een opbouw van 2 naar 3 naar 4 enz in de week.

    En vooral belangrijk: Luister naar je lichaam….

    Verder een leuke blog.

  6. Hoi, ten eerste. Wat een leuk blog. Ik kwam hier terecht toen ik zoch naar de P90X- download. Helaas lukt het me niet via de Turrent en dat soort sites.
    Ik zou graag de usb- stick van je ontvangen :-) Hoe werkt dat?

    1. Hallo Donna,

      Bedankt voor je reactie. Ik verstrek geen usb sticks. Misschien dat je bij de reacties zoiets hebt kunnen lezen maar dat was afkomstig van een andere lezer en niet van mij. Het klopt dat je insanity en p90x als torrent niet meer kan vinden. Op marktplaats worden voor plus minus 10 euro de cd’s aangeboden. Misschien is dat een optie?

      Groetjess

  7. Hoi.. ik wil de insanity graag downloaden, heeft iemand een link.. want betalen was ik niet van plan eigelijk… wel stoer dat het allemaal zo goed gaat bij jullie..

Geef een reactie

